Thursday, 18 October 2012

Sajak "Ibu"



Ibu,
Di kedinginan malam sunyi,
Terkenang daku akan pemergianmu,
Dibuai sesuatu kenangan manis,
Disiram segar, subur kasih penuh rindu,
Mengiringi pemergianmu.

Ibu,
Sejuta keampunan kupinta darimu,
Buat penghapus dosa insan kerdil ini,
Buat menebus kekurangan melayani hayatmu,
Buat melunas hutang jiwa,
Seorang anak terhadap ibu

Oh ibu,
Kutinggalkan jasadmu di kuburan ini,
Namun, izinkan aku bawa pulang kasih sayangmu,
Izinkan aku bawa bersama, semangat dan doamu,
Izinkan aku pulang berbekal keampunan dan redha mu ibu,
Doakanlah aku ibu,
Agar bersemangat menyambung amal ibadahmu,
Berbekal akal, ilmu dan iman yang engkau ajarkan dulu.

Ya Tuhan,
Aku titip jasad ibu untuk diKau rahmati,
Ku pinjam jiwa kental dan kasih sayang ibu,
Buat bekal hidup yang berbaki,
Ku rayu keampunanMu, segala dosanya ya Rabbi.

Hidayahkan aku apa sahaja,
Demi menebus dosa ibunda,
Biar nyawa, harta dan jiwa ini jadi galang gantinya,
Janganlah kau siksa dia wahai Tuhan.
Aku pohon, aku rayu pada-Mu setulus jiwa,
Rahmatilah, kasihanilah dia sepertimana dia mengasihi aku sejak kecil.

Ya Allah, ya Tuhanku,
Aku berpegang pada janji-Mu,
Janji Rasul-Mu,
Izinkan aku menyambung amal ibu,
Izinkan aku memenuhi tawaran janji-Mu.

Demi Ibuku,
Demi Ibuku,
Demi ibuku!!


okay.. nie kali sy buat assgmnt bahasa kebangsaan pasal sajak. kami pilih nie tajuk sbb senang. dy mnta tema prsoalan, mksud sajak, gya bhasa..alaaa, mcm yg kita belajar di komsas tu.. puisi tradisional moden ka, apa2 ka.. n pastu bleh bolot markah dr prsembahan kmi nt.. ngueheheheh. actually kopipes seja sajak nie kali. malas sy mau mencipta sajak. ngehehehhe. ambik dr utube.. tp jgn kasitau lecturer ah.. abis kena putung nt markah group sy.. huahahhahaha! bisuk ba ne kmi buat psembahan.. ih, nebes2.. huhu! okay2 sudah la.. sy mau buat krngan laporan lg nie.. bulum lg siap.. sda pn antar bisuk. tp sy kopipes jgak la dr intenet.. pa guna intenet kn klu nda kna guna. :D..hiihihih. tp sy edit2 jga la ckit. mati sy klu busted mengopy dr intenet.




Sunday, 7 October 2012

wahai hati



wahai hati,
tolong!
jgn kau sakiti perasaan ini,
kerna sungguh.. aku tak sanggup,
tak sanggup menerima hakikatnya,
tak sanggup mengetahui kebenarannya,
tak sanggup merana lagi,
entah untuk keberapa kalinya,
terhadap insan yang sama,
yg bernama lelaki.

hati yg rapuh,
jgn sesekali kau tewas,
dengan perasaan yang melambung hati ini bagai ombak,
terdampar layu di hamparan kasih,
kekecewaan yang menghiris kalbu,
merobek jiwa ini hingga musnah,
menjadikan ia keping-keping yang berterbangan,
ditiup angin dilambai rindu..



wahai hati,
tolonglah diri ini,
yang tak mampu menahan perasaan ini,
dari terus tersakiti,
terus bersedih,
terus meronta dalam senyuman,
terus tersiksa dalam ketawa,
terus-terusan seperti ini..
dan terus begini.

HATI.....
tolong jangan terpegun dengan dia,
tolong jangan terpedaya dengan panahan matanya,
tolong jangan dera perasaan ini wahai hati...

hatiku yg parah..
jangan lagi kau biarkan perasaan cemburu itu merasuk jiwa,
jangan lagi kau biarkan perasaan kasih,
sayang, cinta dan rindu itu menular dalam setiap detik nadiku..

TOLONGLAH wahai hati!!
aku tak sanggup lagi..
keluarkan aku dari perasaan yang menyiksa jiwa ini,
merasuk minda ini dengan memikirkn tentang dia..
dia, dia...
dan hanya DIA! :'(



p/s: i wrote this puisi from the bottom of my heart.. muahahhaha. enjoy reading fellas..hope u like it la.ngehehhehe :)






Thursday, 27 September 2012

seriusly, ko COMEL, n i LIKE u.

HUAAARRRRRGGGHHHHH!!!! 
tajuk nie mcm lain sikit kn.
MUAHHAHHAHAH!
memang pown.



saja jak nie mau kasitau cne blog
sbb nda dpt kasitau sm tuan punya badan kan..
nasib la... :'(

ngeheheheheheheh.
sedih kunun. teda maknanya pown..
nguahhahahaahha.

OK la, para pembaca2 sekalian...
kamu mau baca lagi ka?
ok2...
nie org kan tinggi2,
pastu kulit itam manis...
comel la yg penting..

WAAAHHH!!
malu la sy mau kasitau.
ngahahahahhaah.
sowt!
jgn jd gila angah! HAHA!
buduh ba sy ne kan..
tp dia comel la,
sy suka tingu dy nie.
kalau bole mau tingu dia hari2 ow.

AHHAHAHHAHAH!

actually no point pun nie.
nda tau pa mau tulis..
tapi ada c kawan nie suruh sy hupdate belog...
pastu tepikir psl c comel pula.
jd tulis la pasal dia.

NGAHAHAHHAHAHHA!
 diz entry is special for u la SOTONG!
:D


ini lah si kawan tu.
dy request from me spya hupdate belog..
so, diz is for u ya mamal. HAHA
she's d one who wear da tudung labuh..
so sweet kan.. :)
hihihihihi






Tuesday, 28 August 2012

single mingle


WOAAAHHHH!!!
lma sda nda update belog ow kn..
huihuihui.. =="
baiklah teman2 seperjuangan sekalian..
nie hari sy rajin mengupdate..
kih3... sedia la mta utk mmbaca ayt merepek sy nie.
n jgn lupa sediakan tgn juga utk scroll down bg mneruskan pmbacaan
ngeh ngeh ngeh...

it's a long story bro..
today i would like to tell u all about SINGLE
single?? :O huh?? :OO
ok.. tu adalah expresi urg2 kalo tau ko single.
DAAA~~~ wat so weird with dat thing?
heyy.. u know what?? da person who think like dat is the weird one..
u r the weirdo~~ dude!

plis la gaman. tukar pemikiran kamurang.
org single nie x smestinya x laku ok.
cuma dy mc ada maruah diri dy yg dy prthnkn.
uiseh. terimalah ayt power dr sy.
muahahahhahaha!

ok.ok. back to da point..
org slalu ckp, single nie tda pngalaman
nt kalo kawin pn susa..x pndai becinta.
jd sstengah org akn ckp...
"KAPEL LA..WLPN STUKALI. ASL KO ADA PNGALAMAN."

hai org2 yg beriman. tdak kah kmu tahu bhwa kapel tu haram?
bkn la mau ckp sy nie perfect. but.. try la utk jd yg trbaik.
pngalaman apa yg ko mau cari sna?
tambah dosa?

bcinta lps kawin lg sweet apa..
mmg la zmn skg nie org mau kenal hati budi dulu..
knal2 dulu baru kawin.
tp ada batas bha juga.
tp skg nie tebalik sudah. kdg2 ada juga kes..
becinta sm org lain. tunang sm org lain. then kawin sm org lain..
bkn la mau ckp apa..
tp kn jodoh prtemuan tu d tgn Tuhan
so tepuk dada tnya selera sndiri ja la..

heyy girl..
u should proud ow jd single.
wlpn org pndang rendah sm ko.
org ckp ko kolot.
ketinggalan zmn.
tda peminat.
what the f*** with dat s***??
n wat so ever la.
jgn la kmurang peduli tuh.
yg penting mcmna ko d mta Allah..
itu yg ko patut jaga.
aiseymen.. pndai jga sy bg tazkirah.. =D
MUAHAHHAHAHA!

owh! baru teingat.
ada tu urg ckp.. org single nie kunun kurang bca novel..
hey bro! wat r u talking about?
so nonsense!  
knp?? ko pikir org single nie teda perasaan ka?
ko pikir dy nie tda feeling mau menyayang n disayangi??
plis la ah..
org2 nie adalah org yg befikir sblum betindak.
org2 nie adalah org yg tau kc beza baik n buruk.

ok la.. pnat sda sy mnulis nie.
nt kmu pnat pla mmbca.
muehehhehe.
mau stop sda nie..

ok. paling last sekali..
single is simple
couple is trouble.
en3 sy nie bknnya melarang kamu untuk becinta.
maupun kasi iya utk kmu becinta.
berkasih syg tu boleh..
tp kn lg sweet kalo sda ada cnta d hati, bwa kawin terus.

buat pa mau malu2.
prkara baik jgn dlewat-lewatkan..
rugi tu beb.
ngehehhehehehehe =.="

so, fikir2 kn n slmt beramal.
yg baik itu dtg dr Allah..
n yg nda baik tu dtg dr klemahan sy sndiri.
uiseh. hehehehehhe. :)





Saturday, 26 May 2012

renovate hati yang hancur


hati ini tertarik saat pertama kali melihat kau..
tapi rasanya sikit pun kau tidak pernah menoleh ke arahku..
kau hanya melihat pada dia yang menarik perhatian.
dia yang pandai mengambil hati.
dia yang pandai bermadah kata.
dia yang ada di dalam hati kau..

dari renungan matamu....
aku tahu..hanya dia yang kau lihat...
sedikit pun kau tidak pernah mau untuk melihat diri ini.
kecewa yang aku rasa tidak terluah.
aku cuba pendam perasaan yang semakin hari memakan diri sendiri.
perasaan yang semakin hari semakin mendalam terhadapmu.

manakan tidak. dia yang kau puja adalah dia yang berada di dekatku.
dia yang sangat rapat denganku..
tapi kau hanya melihat dia.
kau hanya inginkan dia.
yang kau tahu hanya hati kau yang terluka saat mengetahui dia sudah berpunya.

tapi kau tidak pernah ingin mengambil tahu tentang hati ini.
hati ini yang menangis dalam diam..
hati ini yang kau carik-carik saat kau bermesra dengan si dia.
hati ini yang terguris luka saat mata yang tidak pernah lari dari si dia.

mungkin memang nasib hati ini...
mencintai kau yang tidak pernah sedar akan diri ini.
menyayangi kau yang tidak pernah tahu isi hati ini..
aku hanya mampu berdoa...
Ya Allah, jika dia yang terbaik buatku...
berikan petunjuk yang benar buatku ya Allah..
jika dia bukan untukku, maka Engkau hilangkanlah perasaan cinta ini terhadapnya..
ya Allah, jika aku mencintai seorang lelaki..
janganlah Engkau biarkan aku mencintainya
melebihi aku mencintaiMu ya Allah..

Astaghfirullahalazim..
pantaskah hati ini merasa sedih..
sedangkan kau dan aku tidak mempunyai sebarang ikatan..
pantaskah diri ini kecewa..
sedangkan aku tahu kau bukan untukku..

apa yang harus aku lakukan?
bagaimana harus aku lupakan kau?
jika bayang kau jua yang muncul setiap hari.
kau juga yang tercongok di depan mata tiap hari..

tapi bagaimana pula dengan hati ini?
adakah hati ini masih sanggup melihat kemesraan yang tercetus
di antara kalian?
adakah hati ini masih tega melihat senyuman yang terukir di bibirmu hanya kerna dia?

Ya Allah..
tabahkan hati ini.
kuatkan iman ini.
janganlah Engkau biarkan aku hanyut bersama perasaan ini.
yakinkan hati ini bahawa jodoh pertemuan itu di tanganMu.








p/s: en3 nie kali teda kaitan sama sepa2.. cuma tertarik untuk tulis macam nie..tiba2 muncul di kepala otak. bhhahahahha. layang otak siting ni kejap




Friday, 18 May 2012

ko percaya cinta munyit ka? 6


HARI yang sangat memenatkan bagi si Andy nie hari. lepas satu tugas, satu tugas lagi muncul. sampai makan pun dia lupa sudah. sedar-sedar jam sudah menjejakkan kaki hampir-hampir ke tengah malam. OMG!!! tekajut sungguh si Andy. rupanya jam 11.50 PM sudah pula. surius. dia langsung nda sedar yang jam menganjak begitu jauh. padahal dia target mau balik dalam jam 9.00 PM gitu...

            "KROK! KROK!" nah berkencorong sudah perut si Andy. aik. macam bunyi katak pula tuh. :D apa nda berkencorong kalo satu hari teda makan. makanan yang si kak Maryam kasi beli untuk bos tersayang dia pun si Andy teda makan time tengah hari. dia sempat minum air satu botol seja. itu pun separuh jak dia minum. haii~ sibuk sangat ka kau nie Andy... apa nda sibuk kalau bapa dia si En. Hanif nie sibuk dengan kawan-kawan pigi main golf la, badminton la, bola sepak la, semua la dia mau try test... kembali ke jiwa muda kali.. manakala mama si Andy pula sibuk sama dia punya persatuan ibu-ibu mengandung tuh. muahahahahha. teda maknanya... persatuan Pn. Kaisara nie sebenarnya lebih kepada benda-benda yang durang anjurkan sama rumah-rumah kebajikan... buat kerja amal la gitu. tambah-tambah pahala pigi derma and tolong-tolong apa yang patut.

            Dan nasib si Andy la. terpaksa urus syarikat family dia nie sendiri-sendiri. sebab si Andy sudah kena bagi kuasa penuh untuk urus tu Permata Holdings sepenuhnya. dan yang sangat bikin pening dia saat ini ialah keinginan parents dia yang mau menantu cepat-cepat. alasan durang si Andy satu-satunya anak durang.. pastu umur dia pun konon lanjut sudah. remaja sekarang nda bagus kawin lambat-lambat. perkara baik tidak perlu dilambat-lambatkan... eseh.. :D yang paling mengharukan... kes dia nie lebih kurang macam si Annie jugak. ada jodoh bha kali durang nie kan. :D parents si Andy sebenarnya suruh dia kawin sebelum umur dia 28. kalau nda semua saham Permata Holdings tu jatuh pigi tangan kazen dia si Daniel. si Daniel nie memang musuh dia dari zaman dulu lagi. mimang nda bengam durang ne kalau bejumpa. sekarang si Daniel sedang belajar di Australia. last sem sudah. dalam satu dua bulan nie tercongok la muka dia di depan si Andy. maka akan terletuslah perang kalinga. =D

            Actually parents si Daniel nie terlibat dalam ekseden time umur dia baru 5 tahun. Jadi si Pn. Kaisara sama En. Hanif la yang memegang tanggungjawab untuk jaga dia sebab durang satu-satunya family yang ada. Tapi dari kecil lagi si Andy nie nda pandai satu kepala sama kazen dia satu-satunya tu. nda tau la pasal apa.
Tiba-tiba lagu dari telepon si Andy berkumandang. terbang melayang bak rama-rama suda khayalan dia sebentar tadi. telupa sekejap kencorong di perut. cepat-cepat dia kemas kertas yang berhamburan di atas meja. kasi masuk barang yang sepatutnya dalam briefcase dia... lepas semua sudah selesai, dia kasi mati lampu dan meneruskan perjalanan ke rumah. uiseh. :D


            "Itu la anak yang kau kasi manja betul tu kan. kau tingu la jam berapa sudah sekarang nie? belum lagi pulang-pulang. entah pigi mana la dia berpeleseran sama mamat-mamat kutu antu jalanan tuh."
            "Ui ling, jangan la bha kau risau pasal anak kau yang satu urang tuh. dia kan lelaki,, pandai la dia jaga diri  tuh. biasa la anak lelaki nie balik lambat. itu maksudnya anak kita tu lelaki normal." En. Hanif nie pun mula la kasi tenang jiwa dan raga bini dia yang telebih risau pasal si Andy.

dalam durang menunggu ketibaan yang berhormat Mr. Andy... kedengaran bunyi kereta masuk dalam perkarangan rumah nda berapa lama kumudian.. si Andy muncul di muka pintu yang sedia terbuka dengan muka pucat lesi sambil pegang-pegang perut dia. belum lagi sempat mama dia kasi pembuka bicara radio hot.fm di 1/3 malam yang nan indah... sudah si Andy terjelopok di lantai. tebetukar terus siaran mama dia pigi radio bayu... sayu hati seperti bayu yang meniup perlahan melihat tubuh anak kesayangan dimamah kelaparan. ahh! jgn lebih-lebih ok. sebenarnya Pn. Kaisara nie panik sudah berabis tingu keadaan anak dia. risau sambil dia pangku kepala anak dia. pastu nangis-nangis.. "Andyyyy.... Andy sayang. jangan kasi tinggal mama sayang. Huaaaarrrggghhh!!!"

            "OOi... oiii ling." sambil kasi goncang bahu Pn. Kaisara. "yang kau telebih-lebih nie pula kenapa?? macam la anak kita nie mau mati. pigi cepat ambil kunci kerita. kita bawa si Andy pigi ospital." bagai baru tersedar dari mimpi ngeri, mama si Andy terus lari macam lipas kudung mau tebirak pigi atas ambil kunci kerita. takut betul dia kehilangan anak kesayangan dia tuh bha. :D

*******************************************

            'Annie... kau nie kenapa?? gila ka?? perasan ja kau nie kena suka ole bos ensom!' sambil ketuk-ketuk kepala dia guna bantal bau, si Annie kasi ingat diri dia supaya nda perasan sama layanan luar biasa dari si Remy perangkap.. opps... merangkap bos baru dia di opis. sudah pun kerja sebagai secretary si Remy... satu bilik lagi tu sama dia. alamak... nda la saya dapat tahan diri dari mengurat kau nie Remy. PADAHAL.. hakikatnya.. si Annie nie yang cair ole si Remy kalau hari-hari mesti menatap wajah ensomboi dia. =D

            "Bha cepat kau angkat tuh. taru sana dalam bilik saya."
            "Woi bos!! bukan ko cakap mau tulung saya ka tadi tu?" sambil tulak-tulak pinggang. panas sudah si Annie sebab si Remy nie tau mengarah seja. nda pandai menulung. sudah dia nampak meja si Annie tu besar. dan si Annie pula kecik-kecik cili padi seja badan dia.
            "Ahh?? ada ka saya cakap? bila tu ah? bole ko kasi ingat saya cik Annie yang cantik manis??" Bluekkkk!! mau temuntah si Annie dengar si Remy cakap begitu. Pandai sungguh engkau bermadah kata ya bos... pakai cantik manis segala lagi. tuihhh! buang longkang jak la ayat kau tuh. ketara sungguh kepalsuannya...

uiseh... Annie... jangan cakap ikut rasa... nanti musnah.. :D kalau suka kata suka. jangan menafikan hati yang sudah tersangkut pada si boss. :D muehehhehehe. kalau boleh si Annie mau jak melumpat-lumpat ala-ala munyit sasat bogia nie.. tapi control-control la.. malu la bha kalau kena tingu ole si Remy perangai bida dia kan.. :D

            "teda la kau sana. pura-pura lupa lagi.. kalau kau mau betul bukti kau pigi intebiu la satu-satu urang yang kerja di opis nie. ko pikir siapa lagi yang nda dengar apa ko cakap sama saya??"
            "Aik... ada kah?? betul-betul bha?? saya lupa sudah la..." heyshhhhhh!!! kalo bole keluar api naga dari telinga si Annie nie kan... lama sudah si Remy nie angus tebakar...

tiba-tiba berkumandang lagu anak itik tok wi...terbang melayang imbauan kepala utak si Annie terhadap si Remy di awan nano..

begitulah awan nano.nano.nano.nano nanoo.....

ok cukup.cukup. jangan kamurang telampau khusyuk nyanyi tu awan nano..

            "hello...Annie yang kiut becakap...."
            "Tuih...taik kau la Annie..capat bha... kau tulung dulu ambik saya sini sikul...rusak kerita saya..."
            "Uik...kau bulum balik ka pula?" sambil tingu jam dia yang baru kena ganti botiri.... mimang kalo suda menghayal pasal lelaki nie kan...sampai lupa kawan suda kau Annie..

            "Oi tengkurak basi...begini ka kawan?ah?begini ka kawan?? saya bulum balik pun ko nda sedar...jam 11 malam sudah bha nie..saya kan selalu balik pun paling lambat jam 10.."mau nangis sudah si Amy nie.

            "Eya bha eya..jangan dulu kau mihad sana...sekijap saya pigi ambik kau la nie...kau sabar ah.. nda lama lagi saya bakal on the way pigi tampat kau...ngehehheheheh" sudah pun si Amy nie risau...si Annie buli-buli lagi tersengih-sengih sana..


Nda tau macam mana... dalam si Annie sibuk memikirkan si Remy tadi dan selepas itu melayan si Amy... tiba-tiba terlintas di kepala utak dia pasal si antu momok yang ensom tuh... ada perasaan halus yang bergetar di dada time teingat sama antu momok dia si Andy... perasaan membuak-buak mau tau macam mana keadaan dia time tuh. tapi kenapa?? adakah bunga-bunga cinta sudah mula berputik di hati kau Annie? huyooo ada peningkatan ini begini  nie tau.

ok sudah.sudah.pigi la kau ambik si Amy tu sebelum dia jadi gorila sana mengamuk... tanpa menunggu masa itu pantas berlari 4kali100 meter... si Annie pun cepat-cepat pakai tudung dia and mencapai itu kunci kerita.

*************************************************

            bila aku sudah tiada
            simpan semua laguku
          jangan ditangis selalu
               mungkin ini sementara..

            Beralun-alun suara si Annie menyumbangkan lagu yang tunggang-langgang lirik sambil memandu kereta. bhahahhahah =D

"POOOOOOOOOOOOOOOONNNNNNNNNN!!!!!!!!"

            "Alamak! opocot! anak gajah ekseden!" sambil meneruskan habit melatah si Annie nie.. kereta dia pun teberenti secara tiba2 akibat bunyi hon yang berpanjangan itu. leher pun mula lah dipanjang-panjangkan tingu pigi luar mencari punca berlakunya pemberhentian kereta secara tiba-tiba. rupanya ada kereta belanggar sana depan..terus jam bha tu jalan.

dalam 10 minit masi lagi teda perubahan...

            "alaaaa...macam mana la nie..mati la saya kena timbak ole si Amy nie lambat sampai." mula sudah si Annie nie becakap sendiri. tiba-tiba dia pigi buka tu pintu kereta.. dan nda lama kemudian dia pun bejalan pigi arah urang yang ekseden tuh..mau cepat punya pasal kan.. sanggup terus dia keluar pigi meningu keadaan sebenar.

            "Woi! kau yang buta nda pandai tingu jalan! sudah pakai spek pun buta lagi masi.bagus ko buang longkang ow tu spek. biar tu katak yang pakai!!" bedesing telinga si Annie dengar. punya la bersopan santun kau ne bro. mana sudah budi bahasa budaya kita tuh?? nda mau diamalkan kah? nie baru telinga si Annie yg dengar..belum lagi untuk orang yang ditujukan ayat tu..ntah apa la perasaan dia tu kan... ish3..
            "eh encik.. apa pulak saya yang salah..sudah terang-terang kau yang pandu telampau laju.sedangkan ini area yang nda bole laju-laju."
            "jangan lah kau ubah topik lagi bha...sudah tau salah tu salah la.. kau pikir kerita saya ne setakat 100 200 macam kereta buruk ko tu kah?? yang penting ko ganti rugi sekarang...5000 cepat!!!" disebabkan telinga si Annie nie gatal sudah dengar tu ayat yang power-power..terus dia menyampuk.. bagus kalau yang kena bawa gaduh tu yang sebaya dia.. nie sama urang tua pun nda pandai jaga bahasa ow..

            "eh bro! apa nie??setakat bumper ko jak yang rusak pun..mau jugak bising-bising..sudah tau kereta tu mahal jangan la bha drive laju-laju. pakai utak la ging. and bukan kau urang kaya kah?? buat apa lagi kau kecoh sini? bayar sendiri nda boleh ka? kalo sama kau apa la pun tuh duit kan... setakat pacik nie yang ada kereta harga 100 200 mana la bha mampu bayar kos kerita kau yang mahal tuh. huh! mahal la sangat kan." sambil cebik-cebik bibir lagi nie di ujung-ujung ayat dia. =D "and satu lagi..setau saya mau ganti bumper nda la bha mahal betul sampai 5000.." eh bulum abis lagi pula dia becakap nie.

            si Andy yang pakai cermin mata itam tadi terus buka spek dia...tekejut dia ada perempuan pula tiba-tiba berani menyampuk..dan paling mengejutkan dia adalah...

            OMG SAYA KENAL NIE URANG!!!!

si Annie pun tebulat sudah mata.kalau bole tekeluar sudah owh biji mata dia.. mula-mula tu nda perasan yang itu si Andy..sekali dia buka spek baru nampak muka sebenar..lagipun gelap sikit bha d jalan raya nie tym malam..
            "oi!! kau lagi??? siapa suru kau ekseden sini ow?? kenapa kau nda ekseden sana jauh-jauh.nda juga saya tesangkut dalam nie jam gara-gara kau!" nda pandai berenti sudah ow si Annie nie becakap..
            "cik Annie sayang...yang kau mau menyibuk nie kenapa?? kereta kau kah yang saya langgar??"
            "oi ko pikir saya mau kisah ka sama sepa kereta kau belanggar ah??the point here is kau kasi sekat saya dalam nie jam..kalau kau settle bagus-bagus lama sudah saya bole blah dari nie tempat ow..tapi ko nie yang banyak songeh...setakat rusak sikit pun mau kasi heboh satu dunia..kalo boleh makhluk di bulan pun kau mau kestau jugak tu kan..heyshhh!! bencinya saya sama kau nie..bole kau jalan cepat ka? ko tau kah kereta kau nie melintang di tengah jalan?? semua urang terstuck di sini...gara-gara kerita kau la nie.!!" si Andy pun terkebil-kebil mendengar bebelan si Annie.. terus dia tingu kerita dia.eh.. betul la... kenapa kereta saya nie melintang sini tengah jalan ah?

mana la bha kau sedar tu Andy..sudah berlagak macho mau pigi begaduh sama tu pacik kunun kan sebab langgar kerita kau.. mana la ingat dunia sudah...

            "ei Annie..kau pikir kau hebat ka?? nie bukan masalah kau ok..nie masalah saya sama nie pacik punya kereta buruk." nda mau kalah juga bha..
            "bha up to u la bro!" dengan selamba si Annie masuk pigi kereta si Andy..terus dia drive tu kereta kasi bagus kedudukan dia pigi situ siring jalan supaya kereta yang lain bole limpas.. sengaja lagi dia pigi kasi letak jauh-jauh dari si Andy.. pastu dia bagi not RM50 sama si Andy.

            "saya rasa cukup la tu 50 ringgit untuk kau.. lagipun ko kaya juga kan.teda masalah mau kasi bagus tu kereta.ok la.." dengan muka poyo terus si Annie berlalu. tapi sempat lagi dia singgah kejap tempat tu pacik yang telanggar kereta si Andy.. kesian dia tingu tu pacik kena marah-marah ole si Andy..

            "Angkol...siou ah.. tu urang mimang begitu tuh. nda pandai jaga bahasa.orongit kan??" amboi sempat lagi mengutuk kau ah... "angkol bole la jalan duluan. jangan peduli tu urang nda betul.." senyum-senyum kunun dia kasitau tu angkol bha.. dan si Andy pula dengan muka merah menahan sakit hati..rasa direndah-rendahkan kunun.. masuk pigi kereta dia dan drive terus pi pulang ruma.ego tinggi tul.. padahal baru jak dua hari lepas dia masuk ospital gara-gara gastrik menyerang. sepa suru nda pandai makan kan..
         
            Actually nda la teruk pun perlanggaran yang berlaku tuh. si Andy jak yang pigi kasi besar-besar hal yang bole diselesaikan secara baik....

Alamak!!!! lambat 30minit sudah.. mati la saya.. cepat-cepat si Annie pigi kereta dan menuju ke destinasi. pigi ambik si Amy..

*****************************

            "Woi ko pigi mana ow?? punya lama saya tunggu ko sini!!"
            "Siou bha kawan..siou..tadi saya jumpa urang gila di tengah jalan..jadi lambat sikit.. ehehehhehe..bha jum la kita balik ah..." stail memujuk tu bha. =D si Amy pula mau nangis suda

maka..pulang la mereka berdua ke rumah tercinta...



TO BE CONTINUE....

sori lambat sikit nie en3.. ngehehehhehe.sgt sibuk bha..stat sda bljr balik..


Sunday, 13 May 2012

aircond kami mati

deceritakan bahawa pada hari ini aircond di bilik kami tiba2 mati.
terus pigi turun la ne kunu mau kestau sama tu urg yang jaga sana kaunter..
mula2 betulak-tulak lagi..
"mau cakap apa ne? mau cakap apa??"
kunun betanya-tannya lagi sesama sendiri.. bhahhahha
kami ada tiga urg.. c alung my sis. n c poyok my kazen..
terus saya pun memberanikan diri p betanya..
"aircond kami mati"
a simple word from me sir...
MUAHAHHAHHAH
senyum2 sda tu urg.....
ada ka patut aircond mati...ckp ja bha rusak...
actually sy pun nda perasan apa yang saya cakap.
sy cuma mampu berdoa di lubuk hati yang dalam supaya dia paham apa sy ckp.
bhahahhaahah
suda pun teda pembuka bicara...
minta maaf bang ka...
bole minta tulung ka...
ne terus.. 'aircond kami mati' =D

terus dia cakap...
"ah? bilik mane?"
trus kami jwb la...
n dia tanya lagi..
"jadi sekarang nie nak kemane..keluar??"
n sy pun baik hati menjawab..
"nda la.kepanasan kami di bilik."
nie kali la...
sori la bang..saya teguna ayat yang banyak imbuhan...
ngehehhehhehhe...
susa juga pula hidup d negeri urg ne...
=D

main antam jak ne bha becakap..
haha..
ok la sy mau cuci kain suda ne...
mcm lewat suda pula..
babai. adios amigos everybodehh!!


Friday, 4 May 2012

mati itu pasti!

assalamualaikum u  all...
en3 saya pada hari ini berkisar tentang kematian yang pasti!
cuba kita tengok balik keadaan sekeliling..
perasan nda, tiap hari ada seja dengar berita org meninggal.
dan baru-baru nie Allahyarham Husni Mohd Rawi atau lebih dikenali sebagai Bob Kuman.
lepas tu semalam dapat berita ada family saya di beluran meninggal...
Astaghfirullah.. 
 bila pula turn kita???
teda siapa yg tau..
tidak mustahil hari ini, besok atau lusa...
kematian tu nda pilih urg tua ka, muda ka, cantik ka, buruk ka, ensom ka, atau nda...
but the point is...

ADAKAH KITA SUDAH BERSEDIA??

macam mana kalau kita mati tym kita tgh buat dosa??
cukupkah amalan yg sudah kita buat di dunia nie...
Astaghfirullah..



sesungguhnya saya bukan la orang yang bagus.
n saya tidak bertujuan untuk tunjuk bagus pun d sini...
saya tau yang saya nie sangat jauh ketinggalan di belakang...
telampau banyak kekurangan..
kalo becakap pun nda pandai pikir2 dulu...
so kalo ada yg terasa bahasa sy ganas sama kau..
so sorry jak ok...
pastu panas baran... what else?? huh!
BILA SAYA MAU BERUBAH?
actually keinginan tu memang ada...
cuma saya jak yang nda pandai tetap pendirian....
sy sedih utk diri sendiri..
huhuhuuhuhuhuhu :'(



byk pndapat tentang berubah ne...
but i prefer...
berubah biar sikit2...
pelan2 bha jo!
kalo perubahan drastik pun tp nda kekal teda guna kan...
i'll try my best :)

so please my frens...
bimbing saya ok...
tegur apa yang patut.
insyaallah saya ble terima. :')
tp bagus2 la... nt nda pasal2 singa saya keluar.


n people out there...
ingatlah mati.. sbb mati boleh kasi ingat kita tentang perkara yang kita sudah lakukan.
bertaubatlah sperti kamu akan mati hari esok.

tapi macam pepatah urg...

MELAYU MUDAH LUPA!!!

yup! this is so true..
kita sebagai manusia lupa tanggungjawab sebagai hamba Allah.
so saling mengingati la kita sesama manusia.. :)

bersyukurlah Allah masi kasi pinjam kita nyawa hari nie...
jd mari la kt sama2 ingat mati.
sebab mati tu suatu yang pasti!!

n kalo kamu pikir lain2 pasal saya... seperti:
kejap manas2 d blog pastu bealim2 la pula...huh! menyampah!
what the~

so i want to tell u that i'm not a perfect girl.
saya tulis nie sebab tiba2 perkara nie terlintas di kepala utak saya.
n macam teda pun dalam undang2 negara yang share idea tu satu kesalahan yang boleh dijatuhkan hukuman gantung seumur hidup... :D
sharing is sexy okay...

bha..
macamana en3 saya?
siuk ka?? sedih??
ngam kan tu lagu... suda d sy tukar. sedih2 kunun tu lagu tuh.
jgn bha kau nangis sana bro! muahahahah! :D
semoga saja en3 ne bermanfaat untuk kita~
wehoooooo~

pembaca semua... kasi doa saya jadi budak baik ok... solehah gitu... :)
supaya saya bole jaga laki saya bagus2 nanti.
muehehhehehe :P
kunun teda kaitan bha.




Tuesday, 1 May 2012

ko percaya cinta munyit ka? 5


           "Ahhhhh??? apa?? ko kawin suda Annie?? betul bha??? kenapa kau nda kasitau saya?? sanggup kau ah... saya bestpren kau pun ko nda kasitau awal-awal... tsk.tsk."
           "Woi babun tua! bole ka kau kurik telinga ko tu. betimbun suda kali tembaga emas sana."
           "Huhh??? apa maksud ko nie?? nda saya paham.." dalam lowong-lowong si Amy nie sempat lagi menyumbat segala jenis makanan dalam mulut dia. si Annie pula mau tumbuh sudah tanduk di kepala melayan kepala utak si Amy yang miring-miring sikit. :D
            "AMY!!! jangan dulu ko tuli sekarang kunun. susah hati saya nie. nanti teriak-teriak ja kerja saya. hilang la suara merdu saya nie." makin la si Amy nie blank. lambat pick up bha ko nie Amy.
            "ai. kanapa gia? kau nie lain-lain sejak kawin."
            "Oi saya timbak la juga ko nie Amy. tolingung tomod. bila masa pula saya cakap saya kawin nie? cuba kau kasitau dulu saya. give me an explanation please." sampai tespeaking bha si Annie gara-gara si Amy nie. :P
            "Aik.. kau nie lupa ingatan ka? baru juga kau cakap tadi tuh."
            "Woi taik unta! ada saya cakap saya suda kawin? saya kurik la juga telinga ko nie guna cangkul. heysh. kan tadi saya cakap saya mau cari urang bikin kasi kawin sama saya!" teriak-teriak suda d si Annie mengasi terang si Amy yang tuli buat julung-julung kalinya.

            "AHHHHHH??? APAAAA???" lagi la teruk respond si Amy nie kali. kalau bole tejatuh sudah biji mata dia di atas lantai. nasib jak dia sempat sambut. huhhh? betapa hiperbolanya ayat ko nie ging. muahhahahahhahaha. :P "Apa maksud kau nie Annie? kau bulum kawin? jadi maksudnya saya bole lagi la tingu ko kawin nie kan??? yahooooooo...yes.yes.yes." dengan muka excited si Amy nie melumpat-lumpat sudah macam babun tua baru lepas birak. ngahahahah. ingat kan sampai la mesej penting dari si Annie nie pigi tempat si Amy. rupanyaaaa. haprak jak la. biul-biul sudah si Amy nie. :D
              
            "ish si doremon nie kan... eya buli. buli la ko pigi kawin saya. kau la jadi saya punya pengapit ah. tapi sebelum tu kau beli dulu tu alat yang bikin tulung kau dingar apa urang cakap. yang kena taru di telinga tu. baru la senang saya mau berkomunikasi sama kau time di atas pelamin. okay ka? boleh?" geram tahap ninik dewa suda si Annie nie kali. nasib dia la dapat kawan macam si Amy. "Dear my bestpren Amy.. kau dingar ini butul-butul okay. saya tarik telinga ko nie kalau masi juga kau nda dapat tangkap apa yang saya cakap." sambil tangan kanan dia pegang telinga si Amy, sambil tu juga dia cakap sama si Amy..
            "ok... saya mau cari urang yang mau kawin sama saya dalam masa terdekat nie. kau paham ka? dengar sudah betul-betul?" satu-satu tu perkataan dia sebut.
            "ok2.. saya paham sudah d.. kenapa pula kau baru cari sekarang? dari dulu lagi sepatutnya kau sibuk cari laki nie. sekarang sepatutnya ko kawin sudah." fuhh. lega si Annie. nasib kau paham sahabat. kalau nda saya kurik sudah utak ko tu guring bikin santapan makan malam. punya sadap tuh. :D tapi kan kawan. kau nie nda memahami betul la. sama jak macam parents saya. mesti cakap saya sepatutnya kawin sudah.
            "weiyh. cuba kau jaga sikit ayat ko tu. bukan saya saturang jak yang patut kawin sudah. kau tu pun 2 kali 5 seja."
           "uik..."dengan muka tekejut. "saya muda bha satu taun dari ko."
           "apa la bha beza satu taun tu. bukannya jauh betul pun. minta puji jak kau sana perasan muda. kiut lagi saya. bluekkk" seperti kamurang semua sedia maklum. mestilah si Annie nie main olok-olok lagi sama si Amy. macam mana mau jadi bini urang nie? perangai kanak-kanak tomod. :D  

           "Bha cepat la bha Amy. bagus ko tulung saya cari calon laki nie. nanti mamy saya yang kasi pilih untuk saya. nda saya mau. nanti bida perangai dia. kuat pukul-pukul urang. merana la kawan ko nie Amy.. kau nda kesian ka sama saya... uhuhuhuhuhuuhuh." sedih la konon si Annie nie. macam si tai2 nopo..

           "Eyaaaa?? sampai begitu sekali cerita hidup kau nie? ish.ish.ish. kesian saya sama ko nie owh... bha biar saya tulung kau... ermmmm... uik. macamana kalau lelaki yang ko selalu kasi cerita tu?"
           "Yang mana lagi nie?"
           "Ih. yang kau bilang buli tahan ensom tu bha." berabis si Annie nie mengingat.
           "Owh..... yang itu... si antu momok tu?? huh! sori sikit ok. ensom tu memang la ensom. tapi perangai kalah-kalah tu gorila yang mengamuk sebab ilang gigi. no no no no." sambil kasi guyang-guyang jari telunjuk dia. "nda mau. nda mau. kalau saya kawin sama dia alamat teda tangga la rumah saya. runtuh la rumah saya. macam mana la saya mau meneruskan hidup saya yang penuh warna-warni selama nie. aiyaaaa. susah tu. nda buli. nda buli. cari calon lain." panjang lebar penerangan si Annie. banyak tul yang dia nda puas hati sama si Andy dia nie. padahal mengaku juga si Andy tu ensom. Annie. Annie..
            "kau nie kan.. banyak songeh ow. memilih betul. macam la dia mau sama kau kan. haish. bagus ko pigi tackle la dia tu."
            "oi sori sikit ah. di mana kau mau letak girlpren dia tu? sudah pun kerja satu bangunan sama saya. malu la bha. nanti dia cakap saya nie perampas. macam taik babun seja. tuih. nda la saya mau kena kasi buruk-buruk gara-gara si antu momok tu." si Annie nie lupa sudah kali yang si Reena pernah tanya macam mana perasaan dia kalau kena kasi break. actually bukan nda ingat. cuma nda mau menimbulkan sebarang kecelaruan. lagipun dia nda pasti lagi yang kasi break dia tu siapa. si antu momok atau.... someone else... muka si Reena tu pun nda bole percaya betul. teda kesetiaan terpancar di wajah dia.

            Oii. oii Annie. bukan main lagi ko mengata sana ah. memandai jak pikir itu ini pasal urang lain. ish.ish.ish. :D  

**************************************************

            Ting!
teka bunyi apa tuh? eyaaaaaa. butul kamurang punya tekaan. bunyi lif tuh. :D keh3. tebuka la tu lif. si Annie baru mau masuk. tekejut sebentar dia. rupanya ada si Reena di dalam. memang jodoh durang kali nie bertembung dalam lif. ari tu pun dalam lif juga kan?

actually si Reena nie tetinggal something bha di kereta. jadi dia turun balik mau pigi ambil. si Annie pula. baru datang kerja la. nda payah tanya urang pemalas bangun awal nie. jadi diaceritakan bahawa time si Annie baru mau naik lif pigi atas, si Reena pula turun pigi bawah. dengan itu terbetembunglah mereka apabila lif terbuka. setelah itu mereka berdua pun terdiam sejuta bahasa. :O dua-dua tekejut la bha kan. macam lama sudah durang dua nie nda betegur sapa.

            "Hai Reena." si Annie nie pun memulakanlah bicara sambil senyuman paling manis terukir di bibir seksi dia tuh. tapi kan... Huiyooooooo.... jelingan maut sebagai hadiah diberikan ole sang Reena.
            "Huish." terkesima si Annie. urang tegur pun dia boleh jeling-jeling. besyukur la kau saya nda humban kasut pigi muka kau bha time nie lif tebuka. kalau nda... sama la nasib ko sama boipren ko si antu momok tuh. ih mimang padan la kamurang nie. dua-dua bikin HOTT~~ hati gua beb..

             Annie.. Annie... kau nie pun satu, panas baran betul. baru jeling sikit sudah telebih bebelan ko. nasib jak la dalam hati. :P si Annie nie pun malas melayan utak miring si Reena. dia masuk jak dalam tu lif. time durang belimpas sempat lagi si Reena pigi langgar bahu si Annie. punyala dia panas. nasib jak masi bole sabar hati dia nie. dia biar seja.

              "Huhh!!" Si Reena pula tersenyum genbira dapat kasi kena si Annie. sakit hati dia masi lasi terasa nampak kemesraan si Annie sama belobad boipren dia tu hari. boiprenn?? sori sikit ya cik Reena. please la sedar diri sikit. kalau sudah kena kasi break tuh terima jak la bha hakikat. jangan la kau frust betungging nampak si Andy bemesra sama urang lain sana.

********************************************

            "Hish! jaga la kau sana nini kebayan. nanti saya kurik juga biji mata ko tuh. suka hati jak jeling-jeling urang. pastu melanggar-langgar lagi. sengaja la tuh. macam jak saya nda tau bha stail kau  yang lapuk dek zaman sudah tuh. hish!! bencinyaaa!!!" sambil hentak kaki si Annie nie pun keluar dari lif. sampai limpas depan bos dia pun dia nda sedar sudah. si bos nie pula telowong tahap chimpanzee tekantut sudah meningu perangai pekerja dia yang banyak perangai pelik nie.
            "Woi. woi. kenapa kau nie? mau bekawad ka dalam opis? macam rentak kri knan kri pun ada juga saya dingar."
            "e'eh si bos.. siou bos. inda saya nampak kau di sini. eheheheh. ensom ko nie hari bos. apa kabar?" sambil hulur tangan besalam sama si bos. dia punya mulut pun banyak becok juga.
            "aik." hairan si bos dia nie. tapi dia sambut juga tangan si Annie.
            "Alamakkkkk!!!! haram la bos. haram! kenapa kau inda kasi ingat saya??" apa la ko nie Annie. baru kunun dia perasan yang dia besalam sama urang bukan muhrim dia. macam korintut manuk jak kau Annie. ada la juga yang mintak kena timbak nie. itu pun buli lupa.
             "Ai... saya la pula yang salah. nda pa la bha. halus bogia tangan kau."
             'ai. :O boss kenapa kau gete nie???? huaaaaarrrgghhhh!!' nasib dalam hati ja dia cakap bos dia gete  ah. kalau nda kena pecat sudah kau saat ini Annie.
             "woi sudah. cukup la tu. jangan menghayal. lain kali jangan lagi buat perangai budak-budak. tingu tu baru urang puji sikit sudah tebisu sekejap." ok sebenarnya si boss nda bermaksud apa-apa. lagipun si boss dia yang bernama Robert nie pangkat angkol sudah bha sama dia. ada bini sudah. jadi durang nie rapat macam 'anak dan dadi'. yeah! lega sikit hati si Annie. dia tau juga bha macam mana pernagai bos dia nie. kadang-kadang pandai keluar juga gila dia. :D

            "ya. ya. ok bos. saya akan bekerja keras hari ini. dun worry be happy. ok bos? heeeeee.." hari nie seja Annie? kenapa nda hari-hari? besala bha si pemalas... :D

************************************************

            "ok... kamurang dengar sini semua. hari nie kita ada pekerja baru. nama dia Remy. actually dia nie baru habis belajar dari luar negara. dan dia akan mengambil alih jawatan saya mulai minggu depan. saya harap kamu semua boleh bagi kerjasama sama dia. ok?? saya akan bersara sudah nie. memandangkan saya sudah lanjut usia. uhuhuhuhuhuhuhuhuaaaaaaarrrrggghhhhhh." eseh nda la bha telebih betul kesedihan si angkol Robert tuh. sedih biasa-biasa ja. teda la meraung-raung bagai. hiperbola takraw jak tu. ngeheheheh :P
             'aik. macam baru seja saya duduk nie. belum lagi panas nie tempat duduk saya.baru suam-suam kuku. sudah si boss menyampaikan berita gembira. patut pun gila-gila sikit perangai dia tadi pagi.' apabila banyak benda yang berlaku. maka minda si Annie pun mula la merepek... gembira bukan sebab bos dia mau bersara.. tetapi gumbira disebabkan pengganti dia sangatlah ensomboi. :D rancangan sudah menanti keluar dari kepala utak... 'mesti tackle punya nie. ensom siot beb. melepas la saya nie. ngam nie jadi calon laki. muahahhaahhaha.' tingu tuh. tingu. nda pandai abis lagi pikiran si Annie yang licik tuh.
         
             "Ok Annie. nanti time si Remy sudah ganti tempat saya, kau stop jadi tukang kira-kira duit tu. nanti saya mau kau jadi secretary paling berjaya untuk si En.Remy kamurang nie. paham kah?" sembarang jak bos lama durang nie menggelar-gelar nama urang jadi king kong. :D
             "Ahh? apa bos? kenapa pula saya?" ececeh... cik Annie.. tidak usah berpura-pura. kalau suka tu tunjukkan suka. macam kami nda tau kan yang ko tu excited sudah berabis mau jadi secretary si Mr. Remy. ada la can kau mau mengurat nie. :D

               Actually tanpa pengetahuan si Annie yang cantik molek macam kambing nie... si bos dia Mr.Robert rupanya merahsiakan sesuatu dari dia....

              "ei Annie kau dingar ka apa yang saya cakap? senyum seja macam taik unta tumpuk-tumpuk." dalam hati si Annie.. 'heh! macam mana kau tau taik unta tu betumpuk-tumpuk bos? kau pernah tingu ka?' dan hakikat sebenar..
              "Eya. eya bos. saya paham." sambil angguk-angguk.
              "ok bagus. nanti kau kasi pindah la meja kau sendiri pigi dalam bilik si Mr.Remy kau nie ah."
              "Ai bos... mau juga dalam bilik dia??"

              "Ehem.. actually i want you to stay close with me. so when i need your help, it will be more easier if you stay in my room." ceh. si Remy yang dari tadi mendiamkan diri nie pun bersuara sudah. si Annie pula terdiam sejenak. nda tau mau cakap apa. macam kena pugai seja main angguk-angguk. si Remy nie senyum-senyum sudah tingu expresi wajah perempuan di depan dia nie. lucu betul. dia pun nda tau kenapa. muka tu mampu kasi tenang hati dia.
               Tapi bagi si Annie pula. dalam dia terkesima sebab first time dengar suara ganteng si Remy tuh. dalam hati... 'hish. mentang-mentang baru balik dari obersea. speaking-speaking la kunuk macam babun tua. minta puji seja. heh!' nda abis-abis lagi perangai mengutuk si Annie nie.
 
               "Owh...ok Mr.Remy.... tapi saya harap kau bole tolong saya angkat tu meja saya ah. berat meti tuh. jahat juga kau mau biar saya angkat saturang-saturang." tahap keberanian dan keselambaan si Annie nie memang la agak tinggi. tapi nda kan la sama bakal bos baru pun dia mau kelentong. haiyaaa.
               "sure. why not?" bulum lagi sempat si Mr.Robert sound si Annie, si Remy sudah menyahut. dan... guess what? mesti lah semua orang dalam opis tuh tekejut. mesti jadi gossip nie lepas nie..
seorang bos baru yang ensom telah membantu seorang pekerjanya iaitu seorang perempuan muda yang bole tahan la juga kiut dia. :P
                "Owh. ok. saya harap encik tidak mungkir janji ya." walaupun hakikatnya si Annie nie tekejut berabis atas respon yang si Remy bagi. tapi tetap juga dia mau cabar. mau tingu sejauh mana kebenaran kata-kata dia nie. Ah teda maknanya. kalau hati sudah suka. semua benda pun dia akan suka. ini kan lagi kena offer tolong angkat meja. ole orang berpangkat lagi tuh. fuhh! bangga juga beb.
                "Ok... tapi saya tolong kau seja. kau mesti ada di tempat kejadian." nie la susah belajar jauh-jauh pegi oversea nie. sampai penggunaan bahasa tu pun nda berapa mau betul.



p/s: ok siap... siou lambat. sgt sibuk sejak kebelakangan ini... hihihihihhihihihi. siou jak kalo nda siok ah. pendek ja cerita dia... heeee =.="      
             

   

Friday, 27 April 2012

sori angkol.. tapi ko bikin panas.

al kisahnya hari ini saya bersama family pergi menjemput
 kakak yang tersayang dari kolej matrikulasi labuan (KML)
MUAHAHAHHAHAHHAHAHAHAH!!!!
 tapi bukan dari terminal kk ah..
dari saaaaaana menumbok...
jauh gila tu jo!
kami jalan dari rumah jam 4.30 lagi.
HAHAHHHAHAH! semangat!

rumah saya yang di telipok la.
bukan yang di kb..
hihihihihihihihihi
sampai di membakut lebih kurang jam 7 lebih2.

jauh juga kan....
tapi yang masuk p labuan bapa saya sama adik saya ja.
durang naik speedboat...
dlm 25 minit gitu sampai d labuan.
nda juga bha lamaa kan..
kami tunggu situ menumbok...

tym kami tengah menunggu nie kan,
tiba-tiba ada satu pacik yg jaga kereta yg mau masuk p labuan tu tanya.
"kamu mau pigi mana nie? labuan?"
pastu mama saya pun jawab
"nda la. tunggu anak dari labuan."
"owh...." dia bilang.

tapi nda lama lepas tu dia cakap sama kawan dia nie.
KUAT-KUAT.
"sepatutnya durang nda patut di sini bha. mengganggu laluan orang seja. susah org lain mau limpas-limpas."

heyshh!!!!
time tu kan mau ja sy ckp
"woi pacik. sori jak la. kalau kau mau suru kami pindah pun cakap la bha bagus2. bukan main sindir2."
nasib ja kau pacik. tua dari saya.
heysh!!! kalau nda ada juga yg kena sound nie. sakit hati okay.
saya sangat la nda boleh terima kenyataan dia time tuh.
kami tunggu d tempat orang ramai tunggu2 juga bha.
kalo tym tu byk orang lalu lalang saya ble terima bha.
tapi tym tu manada sudah urang limpas-limpas.
abis suda urang keluar dari feri bha tym tu.
kalo dy maksudkan kami ganggu laluan tu kereta..
sangat la nda masuk akal.
punya jauh kami dari tu kereta.
benci saya ow...

eya...
memang saya nie jahat...
kesabaran saya nie amat tipis.
n kalo ada urang bikin panas sama saya..
konfem ko kena yau!
Astaghfirullahalazim....
nda bagus bha kan saya nie.. :(

hehehehehehheehehhehehehehehehe....
saya berusaha mendidik kesabaran saya nie...
harap2 saya jadi urang baik...
tapi bak kata pepatah..

"kalau orang buat jahat sama kau. kau balas dengan bunga. 

tapi make sure kau humban sama2 tu pasu dia."

muahahahhhahahahhaahah!!!
saya nda bole la jadi urang baik nie...
kalo kamu mau pikir saya jahat.
it's up to you la~
yang penting saya tau sepa diri saya..
n i always try to do my best...
peace yau (^^,)v 

saya jeling2 jak tu pacik sama kawan dia yang meningu-ningu jak tempat kami..
tapi last2 mama sy bawa kami lari dari situ...
kalo saya kan...
saya tunggu ja tu sampai dia marah2.
baru ada point saya mau lawan balik.
wakakakkaakkaka.
sot~

btw... sorry ah angkol..
saya mimang jahat nie.... :D

ok gambar ne sebagai bukti yang kami tidak berada di laluan yang salah:



kami d siring juga pun..

n tym tu teda urang lalu-lalang ok!
iklan kejap.. kiut kan saya. muahahhaha :P

peace (^^)v



Wednesday, 25 April 2012

ko percaya cinta munyit ka? 4

                        ku sangkakan panas berpanjangan,
                     rupanya gerimis, rupanya gerimis mengundang~
                         dalam tak sedar ku kebasahan
                     pernah juga... kau pinta perpisahan..
                      aku sangkakan itu hanyalah gurauan..
                      nyata kau serius dalam senyuman..
                            bukan sekejap denganmu
                        bukan mainan hasratku
                              engkau pun tahu niatku
                                    tulus dan suci.....
                             senang benar kau ucapkan
                                   kau anggap itu suratan
                        sikit pun riak wajahmu, tiada terkilan 
               hanya aku sepaurh nyawa menahan sebak di dada 
                   sendangkan kau bersahaja berlalu tanpa kata, 
                         terasa diri amat terhina kau lakukan, 
                      terasa diri amat terhina kau lakukan...
               (bagus kamu nyanyi ne lagu. siok bh mnyanyi.:D)


            "boss.. owh boss..." telebih la pulak gerimis mengundang si Andy nie hari. sampai kena panggil pun dia nda dengar sudah. "BOSS!!!" 
             "eya sayang.. kenapa?" telampau melayan jiwang dia nie sampai nda sedar tepanggil si kak Maryam sayang. whoaaaa!! kalau laki si kak Maryam dengar nie... ada juga yang kena rendam dalam parit. 
               "ah??? apa boss??"
              "eh... kenapa? apa kau mau nie?" nasib baik kau sedar bos. kalau nda sudah si kak Maryam nie kol Hospital Mesra situ Bukit Padang tuh.
              "bos kau ada meeting nie jam 10 nanti. pastu nanti jam 2 kau ada client mau jumpa.. urmm... itu seja la tugas kau hari nie. ada apa-apa lagi yang kau mau bos?" tanpa melayan lagu si bos dia tadi tu.. si kak Maryam kasi jelas perkara yang perlu dibuat ole si Andy hari nie. walaupun sebenarnya si kak Maryam nie tahan ketawa seja tingu si Andy menyanyi gerimis mengundang dia dengan sepenuh jiwa dan perasaan tuh. meruntun sanubari betul kalau kamurang dengar. kihkihkih.
               "owh... bha tengkiu2... nanti kau kasi buat saya nescafe O... jangan lupa taru susu ah..." hairan secretary dia. bilang nescafe O... tapi ada susu... nescafe susu la bha tu. mau juga kasi complicated statement. 
             "ok la bos... nanti saya kasi buat kau." si kak Maryam nie pun keluar la dari bilik si bos dia.. sebenarnya si Andy nie nda boleh berenti pikir pasal si Annie bha. semua kejadian yang berlaku sama durang dua sentiasa kebetulan. dia merasa pelik...

                         "ADAKAH DIA JODOH SAYA?? OMAIGAD!!" nda keruan sudah hati si Andy. dup.dap.dup.dap.dup.dap.. bunyi si jantung hati... "nda mungkin! nda mungkin saya suka sama dia!" huyoooooo... 'adakah ini yang dinamakan cinta? bila fikiran asyik melayang sama si Annie, bila hati bergetar time ingat pasal si Annie..' uiseh... adakah?? mau pitam si Andy memikirkan pasal nie. bukan apa... cuma ego dia nda dapat terima orang yang dia suka adalah orang yang selalu buat dia sakit hati. ego! biasa la.. semua orang ada ego masing-masing. terpulang sama durang pandai handle atau nda.

                 Dalam diam si Andy sebenarnya mengagumi kecomelan si Annie.. terutamanya time dia marah-marah. comel la muka dia.... :) huh!... begini ka kunun nda suka tuh? memuji seja kerja sang hati.. aiseymen~ tiba-tiba dia teingat pula high heel si Annie yang tetinggal tempat dia tu. TETINGGAL?? puhleeeessss~~ Andy ko jangan pandai-pandai mau tukar hakikat sebenar okay. bukan tetinggal tapi kau kena humban guna tu kasut.
               "Tergamaknya kau girl.... sanggup kau melontar diri ini..huhhuhuhuu.." dengan sodeyhnya si Andy mengungkapkan perasaan hati dia dengan muka yang sedih teramat. lucu la pula muka dia nie. :D aik. sedih ka??

pelahan-lahan dia ambik tu kasut yang dia letak di atas meja sisi di pejabat dia. saiz 38. mesti kiut kaki dia nie. urmm.... lama si Andy nie merenung kasut si Annie. sambil ingatan melayang-layang mengingat bila lagi dia pernah tejumpa si Annie nie ah? sebab dia yakin pertembungan durang di toilet tu not for the first time. dia dapat rasa yang dia pernah nampak muka si Annie. lagipun stail si Annie nie macam kenal ja sama dia. siap tau nama dia lagi...
                "Adakah saya kasitau nama saya sama dia ah?? tapi... saya nda tau pun nama dia... di mana bha saya jumpa ko nie perempuan.." dalam dia berabis memikir, tiba-tiba dia teingat perempuan yang dia jumpa beberapa minggu yang lalu time di pantai...

                "Owh yess!! YESSS!!!! saya ingat sudah siapa kau. HAHAHAHA!" sebab telampau gumbira mengetahui gerangan perempuan yang selalu betul dia terserempak sejak akhir-akhir ini, sampai tebediri bha dia. rasa macam mau lumpat-lumpat lagi macam tu munyit sana Sepilok. walaupun dia nda berapa cam muka si Annie time malam durang tebejumpa tu, sebaba gelap kan. tapi dia yakin itu perempuan yang sama sebab perangai dua kali lima seja. :D
                  "siapa bha nama kau tu ah....urmmm... YA!!! Annie!" akhirnya dapat juga dia ingat nama si Annie sambil pegang tu kasut di awang-awangan.. "Annie...."

                   "Boss!!! boss!!!"
                  "uik..." takajut bha si boss kau tu kak Maryam.. macam mana juga si Andy nie angau sudah kali. sebut-sebut nama si Annie. terus nda pandai dengar lagi tu kena panggil.
                  "Siou boss. hehhehehe." tesengih ja la si kak Maryam nie..
                  "kenapa kau nda ketuk pintu duluan nie?"
                "sudah bha boss.. balik-balik saya ketuk tu tadi. tapi ko nda dengar. tingu nie merah sudah tangan saya." si kak Maryam pun kasi tunjuk tangan dia yang merah tu. :D betul la.... punya la si Andy nie. menghayal sampai nda dengar apa-apa. kalau bom meletup depan dia pun nda juga kali dia perasan nie. ish.ish.ish. hebat penangan cinta kau nie Annie.
                "ai.. eya ka??" cover malu terus si Andy. alamak!! baru dia sedar dia masi pegang tu kasut pink. cepat-cepat dia kasi tapuk di belakang.
                 "ehem..ehem.. cantik la tu kasut boss.. si Annie punya ka?" senyum-senyum si kak Maryam. bagi si Andy pula.. 'alaaaaaa~ mesti ko suda dingar saya sebut-sebut nama dia tadi. hesy.'
                 "ih manada. mamy saya punya baini. ehem.. kenapa kau masuk nie. important ka betul?" semat cara kau cover Andy. ngam betul tu.. saiz kecik begitu mamy ko yang besar tu kunun pakai. :D
                "ai. alamak! tingu tu boss telupa suda saya. meeting kau. mau start sudah tu. semua urg ada sudah. tunggu boss seja nie."
                   "AH?? jam 10 sudah nie?" punyala lama si Andy nie menghayal pasal si Annie seja. tabik la ko Andy... sampai dua jam ko bertahan. kah3
                  "alaa boss. mana la kau sedar kalau sudah ingat sama cewek seja." ketawa-ketawa sudah si kak Maryam. si Andy nie pula malas sudah melayan. terus dia keluar. mau pigi tu meeting. nanti nda pasal-pasal kena cakap boss nda menepati masa la pula. malas kunun si Andy nie kan.. padahal... cover malu ja tu. busted ole si kak Maryam. :D

**********************************************

             "TANGKAP!! TANGKAAAAAPPP!!!!!"
             "sebelah sana kau.. cepat-cepat la ko tangkap. lari lagi tu duluan.."
             "eya bha... laju bha dia lari mana la saya dapat kejar tuh."
       "AAAAAAAAARRRRRGHHHHHH!!!! mamyyyyyyyyy!! kenapa kamu kasi lepas tu ayam.??" tiba-tiba tu ayam yang dari tadi mama si Annie sama adik dia kejar-kejar pigi terbang tempat si Annie. habis rusak tudung yang dia guna. nasib suda sampai di rumah. :D
               aik! :O dua-dua mama and adik dia tediam sekejap... beberapa saat kemudian...
             "Ann!!!!! kenapa kau di sini nie?? kenapa nda kol mamy kestau kau balik sini??" kena peluk-peluk sudah si Annie nie. dia pun rindu betul sama family di kampung.
             "suprise bha mamy.. kamurang nie... hihhihiih.. mana si dadi my???" mata si Annie pun tingu-tingu la sekeliling. dari dia sampai belum lagi nampak kelibat bapa dia.
             "ai.. masam kau tida tau dadi kau tu.. sejak pencen jadi sigu, saaaaana seja dia pigi putung gata." bapa si Annie nie dulu cigu bahasa inggeris. tapi ilmu speaking-speaking dari bapa dia nie nda turun tempat dia. semua jatuh pigi lantai ja tu ilmu.
               "alaaa~ biar la si dadi tu. boring kali dia di rumah teda buat apa-apa." terus durang sama-sama masuk pigi rumah.

            macam tu ayam senyum-senyum sudah ow... teda sudah yang ingat mau kasi masuk balik dia di dalam reban. :P senang hati sudah dia makan-makan tu segala lada yang kena tanam ole mama si Annie di halaman rumah.
               "pak.pak.pak.pak."
               "alamak didi!! tu ayam. cepat pigi kau kasi masuk tu dalam reban. abis la lada mamy tu dia makan." aiya ayam.. kenapa kau bising? bagus-bagus suda kau happy makan lada tadi. neaa kena kasi masuk suda kau balik dalam reban.
               "ala mamy nie.. saya saturang lagi tu kena suruh. tu si kakak nda kena suruh. huh!" muncung sampai di london sudah mulut si Ernie.
               "saya penat nie didi. kan saya baru sampai. kau saturang jak la. malas suda d saya tulung ko." sambil menguluk-nguluk si Annie dengan selamba duduk di sofa ruang tamu. 
               "ih mamy tingu si kakak tu.. benci saya ow... bagus kalau dia butul-butul panat tu. naik kerita juga pun. huh!! minta puji seja." dalam si Ernie membebel-bebel pigi juga dia turun tingu tu ayam.

         sioknya di kampung nie. tenang hati saya. daripada ingat sama si Andy antu momok tu. bikin sakit hati seja. si Annie nie sekarang duduk di sulap-sulap di sawah durang. suasana kampung. kamurang tau jak la macam mana kan. actually si Annie nie lepas jak kejadian dia humban kasut sama si Andy tu nda sudah dia besemangat mau kerja. jadi dia minta cuti dari boss dia. nasib jak si boss time tu baik hati. akhirnya dapat juga si Annie cuti 3 hari. dapatlah dia balik pigi kampung terchenta dia di Telupid nie. perjalanan dari KK pigi kampung dia nie bole tahan la juga jauh kalau guna kerita. satu hari sudah dia di kampung... dua hari lagi balik sudah pigi KK. macam malas jak mau balik pigi sana. kalau bukan pikir pasal kerja nda sudah dia mau   balik KK. malas mau menghadapi sebarang pertembungan yang kebetulan dengan si Andy yang bikin gila utak dia.

              "Annie.. dadi tingu kau nie senyum-senyum sendiri seja.. apa yang ko pikir nie? boipren ka?" nda si Annie perasan rupanya dadi sama mamy dia ada di situ juga. En.Ramli dan Pn.Susie.. baru seja kali.
              "eh.. manada la dadi.. tenang bha di kapung nie. jadi senyum la." jawapan pointless betul si Annie nie..

             "Annie.. kalau kau nda kisah kami mau bincang something nie sama kau." tekejut si Annie. patut pun mamy sama dadi dia nie sanggup kejar dia sampai pigi sawah. berdua-duaan lagi tu. :D
             "Ah?? apa tu??" curious la bha si Annie kan. macam serius jak benda yang durang mau bincang nie.
             "berapa gia umur kau tu sekarang? 26 kan?" si Annie nie angguk-angguk seja. macam tau suda point dan hala tuju perbincangan durang hari nie.
             "kau bulum ada boipren ka nie Annie? kalau boleh kami mau kau kawin sebelum umur kau 27 bha. kalau kau bulum ada calon kami buli tulung ko cari. banyak suda tu urang yang tanya-tanya pasal kau." mama si Annie sudah memulakan pasal kawin. respond dari si Annie pula tenang seja. dia agak sudah pasal kawin nie mesti kena tanya punya. lama sudah dia bersedia. bukan dia nda mau kawin. cuma jodoh tu belum ada. macam mana juga kan?
             "mamy ada sudah calon kalo kau mau kenal-kenal sama dia. umur kau tu pun meningkat sudah. kawan-kawan kau yang lain semua sudah kawin. tinggal kau satu urang seja. kau nda jeles kah?"
             "mamy.. dadi... bukan saya nda mau kawin. tapi belum sampai seru. nanti kalau saya ada boipren saya kasitau jugak kamurang... kalau bole saya mau kawin time umur 24 lagi nie. hehehhehe. tapi teda urang suka sama saya bha."
             "bukan tiada. kau tu yang memilih betul. banyak sudah urang tanya pasal kau. semua pun kau tulak. jangan la telampau memilih. kami bukan apa. takut nanti last-last kau nda tekawin pula."
             "ish mamy nie. jangan la bha cakap macam tu. saya mau juga bha kawin. tapi saya mau pilih sendiri.. buli bha kan dadi... mamy??" dengan muka penuh mengharap si Annie pun pegang tangan mamy sama dadi dia.
             "ok. buli. mamy kasi benar. tapi sebelum umur kau 27 tahun ko mesti kawin sudah. kalo time tu ko bulum ada calon. ko mesti kawin sama calon yang kami pilih. ok?" alamak! :O tekejut gorila si Annie.
             "mamy... mana buli begitu. bagi la bha masa panjang-panjang sikit." mau nangis suda si Annie nie... sebelum umur 27?? maksudnya dalam tahun nie la bha tu. dari mana dia mau pungut urang untuk kawin sama dia nie??
              "nda bulih. kalau kasi panjang-panjang lagi. kempunan la kami tingu ko kawin nie. banyak seja alasan ko bagi." 
              "Annie.. percaya jak sama kami... untuk kebaikan kau juga nie." tiba-tiba bapa si Annie pula yang becakap. padahal dari awal dia diam-diam seja.
              "ok... deal with it.." :'( pelan-pelan tekeluar juga ayat tu dari mulut si Annie.. parents si Annie pula?? konfem la bha senyum sampai limpas telinga... :D








p/s: ok... siap pun... pendek ja cerita nie kali. nda banyak idea. hihihihihihihihi. sori kalo nda siok. :)
              
         
          


               
                




Sunday, 22 April 2012

sangat merasa bersalah

hyep2 u all....
uhuhuhuhuuhuhuhuuhuhuhhuuhuhuh
ne kali sy just mau kasi tenang jiwa...
rasa bersalah yang teramat...

sebelum tu... mau kestau dulu...
sangat la merindui org2 nie....
meyl,pare,debi,tykut,niera,azim,siti,mynn,
n byk lagi... sori nda temention nama kamu ah... :')
saya rindu GILAK sama kamu ow...

tapi at the same time sy rasa saya jahat sama kamurang..
huaaaaaarrrrrrrrggghhhhhh!!!!
saya sedih... rasa macam mau jumpa kamu semua...
pastu peluk kamu lama2... nda mau kasi lepas kamurang......
saya rindu semua benda yang kita pernah buat sama2
mandi dalam kolah tym malam2.... act like a boss.. bising2, terus kena marah ole sensei norizan... bhahahhahahha... terasa diri mandi dlm kolam renang bha.
pastu makan megi malam2 taru di kontena bagang... haha

seriously...
i really miss all the things we've done together...
:'D.... smua tu bikin sy menangis dalam ketawa. eseh.. uhuuhuhuuhuh
saya miss u all guys....
ingat semua pasal kita..... buat sy nangis sendiri2.... huhuhuuhuhuh

macamna rasa pindah sekolah lain... pastu ko nda bole terima kenyataan yang kau jauh dari kawan2 kau..
sy rasa macam tuh... sgt la lama utk sy menyesuaikan diri di sekolah baru..
n sy jadi budak pendiam dlm tempoh beberapa bulan..
nda keluar rehat.. heheehhe walaupun peraturan sbenar nda ble stay dlm kelas tym rehat..
tapi sy buat juga... n nasib baik teda yg halau sy... kih3
maybe tym tu muka sy bikin takut... serius tul kali.. or ganas mcm antu..
n kalo org tanya.. "kau puasa ka?"
biasa la tu... sebab durang nda pernah nampak sy pegi kantin...

and walaupun frenship kita nda mcm dulu lagi...
sy tetap SAYANG kamu....
sgt2 sayang... bila lagi kt dpt jumpa nie ah??

n one more thing... sy delete tu group ah....
sorry kamu... sy tidak bermaksud apa2...
cuma seperti tajuk di atas... sy rasa bersalah sama kamu...
sy cuma nda mau jd admin... sbb sy akn membuat sesuatu tanpa bepikir panjang...
hihihihiihihhi... dats me... sy try untuk berubah lebih baik..
i always try.. :')

when i say it. i really mean it..
SORRY ah kawan2... kalo kamu tesakit hati ole sy...
kdg2 sy rasa sy jauuuuuuuhhh btul dari kamu... sbb sy sda biasa sm kamu kan dulu..
kalo tym first2 sy d skolah baru dulu... sy selalu ingat kamu..
terus sy rasa sedih gilak.. rasa mau nangis.. meraung mcm urang gila.
telebih ka??? tp bgitu la yg sy rasa... sy saturang sini...
pastu kamu smua d sana..
pernah juga tepikir... sy berabis ingt durang nie??? durang ingt ka sama sy??
hahahha.... tp sy think positif... msti la bha ingt kan...

SAYA SAYANG KAWAN2 SAYA
mybe pas ne kt sambung tmpt lain2...
n tepisah-pisah semua..
jarang kontek2..
tapi sy harap frenship kita nie kekal sampai bila2...

haha. tapi sy paling ingt tym kt kena denda sebab lmbt pegi prep ari sabtu tu...
tepaksa kita prep d surau aspuri tym free night...
org smua free kita ja prep...
tapi siok... sy paling ingt tuh... :')
rasa mcm mau ulang balik sekolah... mau form5 sama2 kamu smua...
mau pegi prep sama kamu. mau mandi sama kamu. aik mcm lain2 pula. haha
mau pegi dewan mkn sama kamu...
yg penting saya mau buat smuanya sama2 kamu...
kan bagus kalo sy bole undur balik masa...
:'O n tym tu sy akn menangis dalam kelowongan yg amat. :D

hehehhehehe... ok lama sda sy merepek.. sy mau kasi kenal sepa durang2 yg sy maksudkan nie..

dari blkg kiri: mynn,tykut,azim,pare,meyl,sy yg kiut,siti :D, n niera...

nie spesel ckit sbb c diba teda situ ats.. nie na tudung putih c debi...