Friday, 4 May 2012

mati itu pasti!

assalamualaikum u  all...
en3 saya pada hari ini berkisar tentang kematian yang pasti!
cuba kita tengok balik keadaan sekeliling..
perasan nda, tiap hari ada seja dengar berita org meninggal.
dan baru-baru nie Allahyarham Husni Mohd Rawi atau lebih dikenali sebagai Bob Kuman.
lepas tu semalam dapat berita ada family saya di beluran meninggal...
Astaghfirullah.. 
 bila pula turn kita???
teda siapa yg tau..
tidak mustahil hari ini, besok atau lusa...
kematian tu nda pilih urg tua ka, muda ka, cantik ka, buruk ka, ensom ka, atau nda...
but the point is...

ADAKAH KITA SUDAH BERSEDIA??

macam mana kalau kita mati tym kita tgh buat dosa??
cukupkah amalan yg sudah kita buat di dunia nie...
Astaghfirullah..



sesungguhnya saya bukan la orang yang bagus.
n saya tidak bertujuan untuk tunjuk bagus pun d sini...
saya tau yang saya nie sangat jauh ketinggalan di belakang...
telampau banyak kekurangan..
kalo becakap pun nda pandai pikir2 dulu...
so kalo ada yg terasa bahasa sy ganas sama kau..
so sorry jak ok...
pastu panas baran... what else?? huh!
BILA SAYA MAU BERUBAH?
actually keinginan tu memang ada...
cuma saya jak yang nda pandai tetap pendirian....
sy sedih utk diri sendiri..
huhuhuuhuhuhuhu :'(



byk pndapat tentang berubah ne...
but i prefer...
berubah biar sikit2...
pelan2 bha jo!
kalo perubahan drastik pun tp nda kekal teda guna kan...
i'll try my best :)

so please my frens...
bimbing saya ok...
tegur apa yang patut.
insyaallah saya ble terima. :')
tp bagus2 la... nt nda pasal2 singa saya keluar.


n people out there...
ingatlah mati.. sbb mati boleh kasi ingat kita tentang perkara yang kita sudah lakukan.
bertaubatlah sperti kamu akan mati hari esok.

tapi macam pepatah urg...

MELAYU MUDAH LUPA!!!

yup! this is so true..
kita sebagai manusia lupa tanggungjawab sebagai hamba Allah.
so saling mengingati la kita sesama manusia.. :)

bersyukurlah Allah masi kasi pinjam kita nyawa hari nie...
jd mari la kt sama2 ingat mati.
sebab mati tu suatu yang pasti!!

n kalo kamu pikir lain2 pasal saya... seperti:
kejap manas2 d blog pastu bealim2 la pula...huh! menyampah!
what the~

so i want to tell u that i'm not a perfect girl.
saya tulis nie sebab tiba2 perkara nie terlintas di kepala utak saya.
n macam teda pun dalam undang2 negara yang share idea tu satu kesalahan yang boleh dijatuhkan hukuman gantung seumur hidup... :D
sharing is sexy okay...

bha..
macamana en3 saya?
siuk ka?? sedih??
ngam kan tu lagu... suda d sy tukar. sedih2 kunun tu lagu tuh.
jgn bha kau nangis sana bro! muahahahah! :D
semoga saja en3 ne bermanfaat untuk kita~
wehoooooo~

pembaca semua... kasi doa saya jadi budak baik ok... solehah gitu... :)
supaya saya bole jaga laki saya bagus2 nanti.
muehehhehehe :P
kunun teda kaitan bha.




0 comments:

Post a Comment